Grädd mani...

...allt blir ju sååå mke godare om man får blanda i en skvätt grädde... eller hur!

Igår slängde jag ihop värdens lättaste o det blir såå gott... tänkte jag skulle dela med mig så ni oxå kan fixa en superlätt middag någon gång :)

1 fisk block, typ sej el torsk.
kokta potatisar
champinjoner
körsbärstomater
fetaost
citronpeppar o lite salt
Grädde alt. matlagningsgrädde


lägg fisken i en form me höga kanter, lägg halva potatisar, champinjoner (skivade) tomater o fetaost runt fiskblocket. häll på grädde (lagomt mke ca2,½ dl) salta fisken o he på citronpeppar överallt.

in i ugnen på ca 225-250 g i ca30 minuter.... klart!!!!!

blir såååå gott!


samma tråkiga höstväder idag som igår....  bläää, men samma varje år så efter 29 höstar ska man väl kanske börja bli van....eller?

I em ska jag in till vindeln, måste till tandläkaren (hjälp) sen ska jag handla en massa, kylskåpet ekar o sen ska det ju handlas en massa till Byafesten på lördag.....

Barnen ska stanna hemma me farmor (phu..)

thats all fore now....tjao..

(ps, om ni lämnar kommentar så svarar jag på den under eran kommentar!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0