Oj oj oj...

...det blev DYRT i stan som jag befarade..... men det är väl så när man inte är dit så ofta....

Blev lite smått o gått , typ- nya skor till william, nya till mig!, nya stövlar till sandra, kläder till sandra som hon ska få då hon fyller år...apoteksvaror.... sockar för typ 500kr till barnen...dom har nött hål i alla så det var verkligen dax att investera..... det slank ner en svart kjol o ett linne till mig, oops!  nya dörrmatta på utsidan- svindyr (830kr) ett träns till lost + en grimma, MAT, blöjor o välling mm...... ny skurmopp o skurmedel.... ja o säkert lite till....

hemma sent , lägga ungarna men dom sov inte föränn typ 20.30, då fick jag äntligen gå ut i stallen o göra hästarna.... inne o isäng kl 23... sköna säng!!!!

I dag så fortsatte vi att städa övervåningen som vi börjat me i gårmorse, bädda rent o dammsuga....
sen gick jag o ellis rundan i gegget....
Lunch åt alla hungriga vargar ;)
sandra fick en kompis så dom var ute o lekte o jag var i stallet o mockade o smörjde lite läder medans ellis sov...
Till middag fick det bli cilicorncarne, vilket vi i våran familj tycker mke om :)
sen äntligen fick jag ta mig ut o rida mina 2 underbara hästar :)
in o lägga barnen kl 20 för då ville tomas ut......

nu sover dom o jag sitter här men ska förpassa mig till duchen  .... sen kanske tv'n....
skulle behövt betala räkningar men det får nog vänta till imorgon :)
sen håller vi på me sam ansökan vilket är ett helt virrevarr nu när vi har för lite stödrätter o för lite hektar...
så vi måste hyra, o låna annan mark.... ja ja det blir nog bra det me....

sov sött, imorgon är en annan dag :)


Kommentarer
Postat av: Lizaloop

Ja du det var då den dyraste dörrmattan jag hört nån köpa, fast om den skrapar av all sand som dras in från människor och djur just nu så skulle jag nog kunna tänka mig att köpa den också!!

2010-04-15 @ 09:05:50
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Anna

Lisa, vet du va.... det är en vanlig plastmatta me spröt upp till du vet typ en sån där grön som 'alla' har.... men jag köpte på metervara o 2 meter för att barnen inte ska missa den :) men JA DEN VAR DYR!!!!

2010-04-15 @ 09:49:01
URL: http://norrlias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0