Dyster stämning i hagen.....

Ja, det är lite konstiga dystra meningar ute i häst hagen idag......   mina små pojkar blev ju kastrerade i tisdas, själva op gick ganska lätt o smidigt men det blev lite komp. för Lost för det ville inte sluta blöda.....  man  op o lämnar öppet 'sår' så det ska läka av sig själv....   så vi (jag & Elias) åkte hemmifrån kl 8 o var hemma kl 19, lååång dag för ellisen på vet.station..... tur han är såååå snäll!!!!

men jag blev tvungen att lämna kvar grabbsen över natten så dom kunde hålla lite koll på blödandet.....
hämtade dom i går på fm o då såg det ok ut :)

men som sagt så , Lost är bara försiktig där ute, Allan därimot ser lite vilsen ut... han står gärna brevid stoet som han alltid har varit såå kär i men det stämmer inte riktigt i hormonbalansen.... klart lite hormoner finns nog fortfarande kvar.....     

Jag o ellis gick ut kl 8 imorse för att göra stallet, nu behöver dessa gossar extra mke motion för det är så man får såren att läka... och att hållas öppna så det gich som ska ut kan komma sig ut....  så nu på morgonen har jag longerat dom båda.....

nu sover snorige Elias ute , nerbäddad o me massor av kläder, det är -4 grader här idag......  men ganska skönt...
bättre lite kallt o ingen BLÅST än blåst o varmt..........

Jag känner mig trött men det är bara för jag nästan fått SOVA HELA NATTEN.....    bara upp kl 5 o gav killen näsdroppar så från 22 till 5 i ett svep- det var LÄNGE sen..... jag var nästan pigg kl 5 men det tog några minuter så sov jag skönt igen ända till kl, 6.45 när väckaren ringde....  då hör jag tv'n...  sandra gumman var redan vaken....    skönt att dom kan gå ner o se en stund utan att väcka alla andra som sover....:)

Hoppas mamma kommer i em, så jag får mke stalltid :) ska rida allan o ta en sväng till me lost oxå....  verka oksana skulle jag oxå behöva göra...... får se hur mke jag hinner :)

nä, nu måste jag ta upp köttfärsen för här blire LASANGE till middag :)

                                        kraaaaaaaaaaaaaaaam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0