Ledig för länge....

Nu känner jag att jag har varit ledig o lat för länge- ni vet ju att jag skrev att jag inte skulle göra nada denna sommar utan att bara njuta av att vara ledig.....

det gick ju bra så länge som det var 30+ men nu - regn o rusk, självklart kliar det i mina fingrar o jag har börjat me sandras rum, städat ur allt o rivit golvet för det ska tapeseras om o hon ska få nytt fint golv!!!!

vi var till stan i går o hittade ett fint ett- vit ek blev det..... ljust o härligt!!!!!  

totte måste bara hjälpa mig lite nu så jag kan gå vidare med det jag klarar själv... han ska hjälpa mig me att bygga för en dörr o sen lite el omdragning.... fönstret ska oxå bytas nu lix när vi håller på :)  det skulle komma nästa onsdag.., men nästa onsdag så åker vi upp till åsele marknad för lite semester :)  i dagarna 4, på söndan bär det av till lycksele för att först hjälpa barncancerföreningen att skramla pengar sen se på DIGGELO!!!

I tisdags så var jag duktig o städade ur hö ladan så nu får det gärna bli kanonväder i en vecka så att vi kan få in lite hö i sommar oxå :)

sen har jag hittat mitt nya tvrums bord oxå - i min egen ladugård!!! - de ni , men det är ett lite senare projekt.....

nu kokar potatisen på spisen, köttgrytan e klar,  elias sover o jag väntar hem de andra tre alldelens strax.....

okväll kommer förhoppningsvis hovslagaren....... 

 kram på er alla!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0