Sparktur blev det...

Det har verkligen varit härligt milt väder här idag  så jag tog mig en tur me sparken, o min lill prins (hästen) fick följa me....
vi var säkert ute i en timme, bra att ha han me så han får dra en fläckvis... han e så snäll o duktig!

sen hjälpte jag tomas att dra fram nå isbilar...  det börjar ju va säsong för dom nu oxå... vi plogar upp en bana på vår sjö o kör isbil för fullt där, det brukar va ganska stort intresse o det e roligt att sladda lite.....

sen när jag kom in fastnade jag framför harry potter som gick på tv, det var den första,  tycker den e ganska bra vill bara se alla andra delar oxå det börjar väl på att ha kommit några nu eller?

till middag blev det: 

                                                      Pastasallad med fetaost & avocado   & kryddkorv!

                                  

                                  

Ingredienser

 1 liter kokta penne (pasta)
 2 st avocado
 3 st tomater
 1 st rödlök
100 g fetaost (ca)
 10 cm av det vita på purjolöken
 1 st kruka färsk basilika
 2 st vitlöksklyftor
 1 knippe gräslök
Salt och peppar
 1 dl raps olja
 0.5 dl olivolja

jätte gott, sen till efter rätt hade jag tidigare i dag gjort iordning en cheese cake
det är faktiskt nått jag aldrig gjort själv har dock ätid den vid flera tillfällen så jag tänkte prova.... o den blev jätte god-
smaskens!




barnen är just nu i duschen o´med sin far o kommer strax upp så det blir att ta hand om dom o gosa i tv soffan en stund innan dom ska krypa till kojs.....
imorgon bär det nog av till slalombacken tror jag , får se vad det är för väder först bara.....

ses :)



Kommentarer
Postat av: anne

Jaa du. Det där inlägget var apropå alla modebloggar à la Blondinbella & Co.



Men, fixar du att vara ute och sparka dig runt nu? Får du inte mer ont eller blir det bättre?

2009-01-10 @ 20:14:48
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Annika

Tack för fin kommentar på min blogg.

Annika

2009-01-10 @ 21:07:34
URL: http://naturligating.blogspot.com/
Postat av: Barnens Hjältar

Mums det så gott ut :-)

Skönt det låter med en sparktur..det lär ju inte hända här :P

2009-01-11 @ 16:29:01
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0