Nu är den bäddad...

Ja nu har jag bäddat den lilla spjälsängen o det är så härligt att se den, man länktar ännu mer nu.....

vagnen har jag plockat fram o så har jag tvättat upp den.... den var ganska smutsig, men ser ok ut för att vara nästan 7år gammal.....     har tittat igenom massa barnkläder oxå o det är klart allt kanske inte är det mordänaste dock ej slitet men tror dock att det duger åt våran bebis som kommer....   vi får väl önska oss några nya kladesplagg vid födelsedagar o jul så ska detta nog bli bra..... 

sen om jag känner mig rätt kommer det nog inte gå vägen att inte köpa inget till nr 3...........

sen hade jag tänkt att jag ska he iväg alla barnkläder.... tradera kanske! 
det tar sååååå mke plats!

                                                                             Månad 8
                     

Större och starkare för var dag

BYGGPLATS Barnets hjärna utvecklar fler hjärnvindlingar och nervkopplingar. Skelettet hårdnar och huden blir tjockare. Om du väntar en pojke börjar oftast hans testiklar röra sig mot pungen, men för en del pojkar dröjer detta till ungefär ett års ålder.


VIKTÖKNING Ditt lilla barn börjar också öka i vikt och får knubbiga små kinder. Barnets vikt ökar med cirka 230 gram i veckan, vilket betyder att det i slutet av månaden väger uppskattningsvis mellan 2 och 2,5 kg och mäter 43 cm. De nya fettlagren lagrar energi så att barnet ska orka med den ansträngande resan genom förlossningskanalen. Kanske har barnet vänt sig med huvudet nedåt.


VAD ÄR DET SOM HÄNDER Barnet reagerar mer och mer på förändringarna i magen och har regelbundna cykler med sömn och aktivitet. Redan nu har det utvecklat mönster i vakenhet och sömn som någorlunda sammanfaller med dina. Men barnet måste ännu lära sig skilja på dag- och nattetid, och det kan ta åtskilliga veckor sedan det fötts innan det finner en ordentlig dygnsrytm.


TRÅNGBODD Nu när barnet är större än andelen fostervatten, finns det inte så mycket svängrum i livmodern längre. Du kan känna när barnet sträcker på sig, ändrar läge eller sparkar. Du kan också se rörelserna, eftersom livmodern är tunnare. En spark mot revbenen eller urinblåsan kittlar inte längre, utan får dig antagligen att stanna upp och högt utbrista "aj!". Kom ihåg att barnets beteende i magen och hur det svarar på ljud, ljus och rörelser är tecken på barnets personlighet.




Nu måste jag gå å gosa med min man......  han e ju hemma o vi ska se om det är nått på tv burken.......  

                                                                          kram kram

Kommentarer
Postat av: Lizaloop

Hoppas ni hade ett bra nyår!

Å du det är ingen brådska med overheaden!!!!!

2009-01-02 @ 12:30:53
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Åh vad mysigt med bebis. Vi skall inga fler ha är det sagt (fem barn på heltid och bonusbarn på det) men jag kommer sakna bebisperioden. Får se fram emot eventuella barnbarn istället :-)

2009-01-02 @ 13:02:41
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Sara

Tack :) Din design är jättefin med :)

2009-01-02 @ 16:13:29
URL: http://prinsessansaraa.blogg.se/
Postat av: Hanna

fin header/banner:)

2009-01-02 @ 20:51:43
URL: http://hannagrahn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0