Första dagen....

På det nya året......
o jag känner för att vara lat.... eller är ganska trött, blev ju inte så mke sömn i natt.....

igår kväll hade vi (jag iaf) jätte trevligt (kan ju inte svara för våra gäster men jag tror att dom tyckte det va ok) ....  vi började som sagt ute i stormen o åkte lite bob, dock inte vi me magar....

sen gick vi in o började me maten o kl 18 åt vi kyckling tortillas som jag lagat, tycker dock att det blev lite för svagt men det kanske var bra medtanke på att det var flera barn som då inte tyckte dt var dåligt....

sen efterrätt, en god kaka me godis glass till..... sen åt o åt vi mera... vi hade ostbricka o grönsaks bricka + massa chips mm ... o det var så gott......    jag drack väl kanske en liter vatten till, jag håller ju på att avgifta mig från drickan för nu är jag så dricka beroende som man kan bli(socker kanske) men har bestämt mig för att trappa ner på drickan iaf.....

skålade in nyåret o sen på me alla kläder för att gå ut o skjuta raketerna.........

jag är lite impad av barnen för dom va så snälla ( med undantag från våran sandra som hade en jobbig stund precis när vi skulle äta..) men annars under hela kvällen lekte dom o var vänner.......

dom har nog alldrig varit vakna så här länge som igår....  halv 2 blev kl o lill tjejen var utslut på...................

                                      Tack våra gäster för det trevliga sällskapet....... ni värmer!

jag har sprungit på toa minst 4 gånger i natt o me tanke på när vi gick i säng så ja natten blev inte så lång o jag klev upp halv 10 o släppte ut hästarna som fått stå inne i natt, så dom inte skulle bli så rädd för raketerna......

fikade o gick sen upp o la mig o gosade men var väldigt trött.... försökte väcka barnen men förgäves..... dom va super trötta, o tomas tyckte dom skulle få sova till 11 så då la jag mig en stund till o vaknade kvart över, då bar jag ner dom små....    en trött dag blir det i dag.....

men nu måste vi ju börja få ordning på vardan.. det är ju bara en vecka kvar innan wille ska kliva upp 7 å åka till skolan....
hur det nu ska gå??

nu är det bara 8 veckor(+-2v) kvar till bebisens kommer o jag känner att jag vill börja ta fram grejer.... typ spjälsängen o kolla lite vart allt e' är jag konstig eller?  men jag är väl som djuren vill börja bädda o greja så allt är klart vid ankomsten!

sen ska jag tillbring några timmar i stallet o vara me barnen , tomas har som vanligt åkt o jobbat, arbetsnarkoman som han är.....  herre gud han har ju varit hemma nu 4-5 dar utan att jobba..... m en jag älskar ju honom änndå!  o det är väl bättre att han jobbar det han vill nu istf. när bebisen kommer...............

Hur var eran nyårs kväll? 

                                                         kram kram


Kommentarer
Postat av: jennifer

tack :D:*

2009-01-01 @ 13:30:00
URL: http://ffjun.blogg.se/
Postat av: Emma Gynning

HA en fortsatt trevlig dag!!

2009-01-01 @ 13:36:13
URL: http://frokengynning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0