Vattenavgång eller värkarbete?

Ja , nu vänder jag mig förståss till er som fött barn....

har eran förlossning startat me vattenavgång eller värkarbete.....

Finns det nån där ute ,då om ni nu har två barn, som startat på olika sätt?

Själv har mina tidigare förlossningar startat me vattenavgång o undrar nu om det blir en tredje gång gillt??
Jag drömmer såå mke om nätterna att den startar... o det är ju jobbigt!
undra om kroppen vill bli av me det som är där inne?
drömde me dom andra barnen oxå, men detta tar nog priset......

så ni kan ju gissa vad jag ska göra nu.....
jo, jag ska lägga mig en stund till....

kram på er alla!

Kommentarer
Postat av: Nettan

Godmorgon !



Jag har mina två tjejer och bägge två har värkarbetet satt igång. Jag har aldrig fått känna hur det känns när vattnet går - buhu.

Första förlossningen så stack dom hål och den andra förlossningen gick jag och smårann under andra delen av förlossningen och höll på att få torrförlossning.



Ditt vatten kommer nog att gå den här gången också , men det är bara vad jag tror. Haha !



Ska bli så spännande och se ifall du hinner skriva att nu är du på g !



kram

2009-02-16 @ 08:14:48
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: anne

Barn nr 1: igångsättning, värkar i 3 timmar så slets han ut med sugklocka och tång.

Barn nr 2: Inga rörelser på morgonen, extra koll hos barnmorska (som sa att nu samlar barnet kraft), slemproppen släppte (slempropp som såg ut som tuggat hushållspapper), värkarbete i 2.5 timme och så var hon född.

Barn nr 3: Koll för jag trodde det var vattenavgång men hinnorna var intakta, efter en dag på stan åkte vi hem och i princip vände, värkarbete i hela 3.5 timme, så tog jag emot honom själv.

2009-02-16 @ 19:48:33
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Bara en av fem har startat med vattenavgång..de andra har de fått klippa hål på hinnan när det blivit dags

2009-02-16 @ 20:19:24
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0