Måndag o åter till vardan...

så nu ska jag försöka få me lite här....

Resan ner till övik gick jätte bra tack vare vår dvd som vi har i bilen o använder när vi ska lite längre.....  vad skulle vi göra utan den? barnen är så snälla o han se 1 ½ film sen framme.....

i plurret på en gång o massor me kana blev det....   här kommer några bilder:


william i forsen


yeea...


gummirings åkning i den stora kanan..


glass taim....


jag fick oxå va me på kort, varmt var det o vader o händer svulnar mer av värmen....


lite trötta o knäckta barn framimot em....



Så sen vet ni ju resten me middan o så.....

Söndag

Söndage började me sovmorgon för hela fam... vilket var mke skönt, jag sov 11 timmar... o utvilad känner man sig ju inte direkt, utan snarare tvärt om.... sen blev det frukost o mannen fick sina paket från barnen, då detta inte hanns me på lördan....    alltid lika spännande me paket öppning även fast det inte är deras egna paket :)

sen gick jag ut till stallet o mockade o spånade o grejade en längre stund.....
lunch o sen kom mormor o morfar så vi umgiks me dom o bara va....

prins tårta till fika, o ja jag måste säga att jag hade lyckats för den va sååå god.....



sen hade mamma köpt me sig middag så inte ens det behövde jag bekymra mig över- TACK

sen efter middan så var det bara jag o socker toppen hemma så ja la lite extra energi på henne innan sängarna för dom små väntade.... själv blev det ju tv för min del.....


o idag är det ju MÅNDAG....

Barnen är på skolan, jag har vilat på fm ... o jag måste söga TACK till alla som gissat när bebben ska komma...

det är nästan nån som tror varje dag nu så jag håller tummarna att nån av er ska ha rätt.... men det känns verkligen som om det blir mke närmare för var dag som går....  blir mke orörligare, sammandragningar mer... svårare att gå, stiga upp ur soffan mm...  jaa det känns helt enkelt bara mer o mer.... sen om hur länge jag ska behöva känna så vet man ju aldrig...  men hoppas nu varje natt att det ska starta....

Jag ska skriva när mina andra barn kommit:

william gick jag över me 14 dar, han vägde 4180 o var 52 lång  född 23.50.  020630

sandra kom 1 dag tidigare, vägde 3920 o var 53 lång född 20.58.  040502
båda på en söndag!

så det lutar ju mot på söndag kväll kanske....

vill inte gå över tiden så länge me risk för att den lilla blir såååå stor, det är nog jobbigt att föda dom änndå!


Nu blev detta väl ett låååångt inläg...  nu ska jag masa mig ut till hästarna o sen hämta in posten o se om den bjuder på nå spännande, vilket den offtast inte gör- tyvärr!

sen i kväll har ju barnen ridskola så det blir att trava runt lite där för min del....

ha en happy måndag så ses vi.....

KRAM KRAM


Kommentarer
Postat av: Malin

haha, visst är det en fördel med att bli äldre. Sen tycker jag att det är skönt för att kraven minskar på något sätt..kanske är det fråga om en mognadsprocess? Inte vet jag! Fina bilder på din dag och din familj. Skojigt att vänta tillökning! Som tur är har jag4 stycke runt mig som väntar barn, s´å jag ska nog få snosa lilte ändå! Kramiz M

2009-02-23 @ 14:21:32
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Åh vad mysigt det ser ut, här är snön nästan borta redan..nu är det isbanor istället..

2009-02-23 @ 18:13:16
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: anne

Ja, nog ser du ut att vara redo att värpa när som helst!!! :)



Vårt tredje barn var minst av dem alla, 1:an var runt 3700/53, 2:an 4300/53 och 3:an 3100/49 och han ploppade då "nästan" ut av sig själv...

2009-02-23 @ 21:21:45
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0