Kurs för Agneta Aronsson...

....var jag på i fredas, väldigt kunnig hästmänniska o det hördes att det var många års erfarenhet bakom hennes kunskap...   Elias var me, väldigt snäll! o , när jag skulle rida kom snälla mamma o passade honom no för att han sov hela tiden i vagnen.....

så trött var jag när vi kom hem efter 8 på kvällen..... då var bara mockningen kvar i stallet.... phu,  trött när jag kom in... bara att äta lite smörgås - sen middag!   sen sängen ... zzzzzzz

Lördag så hade jag fullt upp me att städa i hagarna, rensa bajs så det ska tina o torka upp fortare.....   amma elias......  ta hand om hästarna........  

DET ÄR VERKLIGEN BARA HÄSTAR O BARN JUST NU I MITT LIV...... MKE ATT GÖRA! MEN KUL! HÅRT ARBETE!

man  har mer att göra nu när man är mammaledig än när man jobbar..... hmm, nästan så man länktar till jobbet så man får varva ner.... men bara nästan :)

Idag så började jag me att göra bort i stallet, sen tog vi oss en promenad, sandra följde me o körde fyrhjuling brevid....
lunch o sen kom räddaren i nöden - ulrika, så vi bara satt i solen o skvalrade :) annars om hon inte kommit så hade jag ju kört på som vanligt i 100 knop.....

sen så städade jag lite hemma, damsög bort allt grus.... jävla årstid nu bara grus inomhus- det ska ju va ute!
till middag blev det bara makisar o köttbullar..... nu kom morfar me tårta' han vill fira vår nyaste bebis....fölet alltså!
ja, här i vårat hus kan man då inte gå ner i vikt.....snarare tvärtom!

men jag har ett mål...... 65kg innan sommaren är slut.....dit är det 6 kg...... sen har jag ju några kg kvar till min vikt som jag ska ha men det får vi ta senare :) 

ett litet hinder på min viktkamp är ju förståss att jag ammar så man måste väl äta ordentligt......

sen TIDEN.....

....... det var länge sen jag började skriva detta..... nu har vi ätit tårta, kidsen ligger i sina sängar o ja elias vill äta igen, den lilla köttbullen :)

                                    
                                                        idag har jag varit barba zoo........       kram på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0