En trött söndag....

ja då var det söndag o jag känner mig pömsig.....
det blev en tidig fredag kväll som jag knoppade tills sängs sen i går klev jag upp 6 gjorde halva stallet sen åkte vi i väg till vännäs på folkrace, det va en fin dag med blå himmel men ganska kallt, minus 0 på morgonen så det var bara att klä på sig.... tomas hade tagit sin värsta räser... o vann förståss... alltid lika kul att se på men man blir ju ganska sugen själv på att få sitta  där oo få den där adrelalinkikken som man får...... men me bäbis i magen är det ju bäst att avstå!

här kommer det några bilder från prisutdelningen, det var 8st från vindeln varav 5 körde nån form av final :)
tomas o conny körde då A -finalen o roger , anders o folkesson körde B final p alla på pallen, de ni!!!


B-final 1.a anders 2.a hendrik 3.a roger


A- final 3.a lycksele bo 2.a conny 1.a ja totte!



en super nöjd tomas.....

mindre super nöjd e jag på min man idag.... han är värkligen inte populär här hemma.... igår kväll  så fick vi främmande ulf, vanja o barnen komm o bjöd oss på ost bricka, vilket var väldigt gott o trevligt!  men vid 10 då dom åkte så ville t fara på fest nere vid badstranden, o jag sa att han fick fara bara han lovade att han inte skulle bli så full o att han skulle komma hem nån gång... o han LOVADE... vad betyder lovade för er?  ja men kl.4 vaknade jag av att kräkljudet nere från hördes o ja då hade förståss min man kommit hem.... ville gå o skälla redan då men istes' inte... för vad tar en full man åt sig då??  , han vågade inte komma o lägga sig i sängen utan gick ner i källaren o la sig... han vet ju vad jag tycker!

ja men det luktade inte lite spya när jag komm ner... han hade ju gjort ett tappert försök att torka på toa ,me papper förståss.... karlar o städa... skulle jag hitta en som kunde o ville städa, vette katten om ja int skulle byta....
men sen var det spya i hallen... som va kva´r... ursh jag hatar verkligen spya..... äckligt!  jag tog fram skur grejerna så han fick minsann städa efter sig  ORDENTLIGT... men det luktar fortfarande i hallen så han ska få ta en gång till... sen när jag klädde på barna för dom ville gå ut... ja då har han ju spytt just utanför bron oxå.... nån som vill byta?  jag frågade honom - hur gammal är du igentligen? 15 eller?  jag känner att jag blir så ARG, en vuxen karl.... t har väl alltid varit lite barnslig men ja , hur står man ut?? gissa vad han gör nu? jo ligger i soffan o sover, han som lovat att hinna göra så mycke idag.... o var tar det vägen...??  är det bara min man som beter sig som ett svin ? det är inte ofta men det händer o har hänt nån gång, ska man acceptera det eller vad tycker ni ? är alla killar lika dana eller? kanske inte tvistar om samma saker men....  nu har ni fått mina ord direkt ur mitt hjärta.....  fast jag är arg på sont här är det nog redan glömt imorn, så det är ju inget vi gnabbar om så länge... men vi kanske skulle så det skulle ge resultat.... eller ? läser du detta vill jag att du lämnar din komentar, jag behöver verkligen det.... vi hörs ... kram( nu ska jag gå o sparka ut honom :)  )

Kommentarer
Postat av: Lizaloop

haha Peter och Lars var i Vindeln och spelade poker, de kom hem klockan 5 och väckte upp mig och challan... idag skulle de bära ut pannan och en massa andra saker, vad tror du de gör...sover och säger..jag gör det sen....

haha

2008-09-07 @ 13:08:02
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Ida

Hm, jo jag känner en som också är väldigt dålig på att hålla sina löften...och det kan göra väldigt ont......

2008-09-07 @ 19:40:55
URL: http://idahedman.blogg.se/
Postat av: Louise

Jag vet hur det känns Anna ja jag tror att dom flesta karlar är lika danna om det är någon tröst vill säga.Du är inte ensamen i dette Kramar Louise

2008-09-07 @ 22:04:33
Postat av: Lizaloop

Haha, vet du vad, pappa kom hit igår och då jäklar blev det fart på pojkarna, inom några timmar hade jag pannan utburen OCH bortforslad!!!

2008-09-08 @ 10:41:18
URL: http://lizaloop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0