yippi ......julen är räddad.....

jag vann willes julklapp idag på tradera, så nu är nog hans jul räddad.... just nu så är det det enda som finns i hans huvud- ja just det ett tv-spel !

ursch vilket busväder vi har hemma nu, regnar o blåser- riktigt höst rusk! tur man inte behöver vara ute.... stackars hästarna ..eller? nej dom har ju sina nya fina krypin dom oxå.....

idag har jag städat på övervåningen massor me damråttor hittade jag, konstigt?  sen hämtade vi upp wille efter skolan o åkte till vindeln o till stallet , jag hade lovat barna att vi eller dom skulle få rida en stund på karras den lilla shettisen som bor där.... o sandra har länktat o länktat o hade säkert kunnat att rida hur länge som helst i dag så kul tyckte hon det var, hon red själv o travade tillome själv.... duktig tjej!
william red oxå o jag trode han bara skulle va intresserad att rida en stund men hör o häpna så tyckte han oxå det var jätte härligt att sitta upp igen efter ett kort tags avbrott i ridningen.....  han galopperade tillome på lill plutten!

sen hem o laga midda, mm blev en jätte gog kyckling me kurry gryta o ris, trode inte barna skulle va så förtjust i den men oj va man kan bli förvånad ibland.... dom tyckte den va jätte god... o då är det ju alltid trevligare att äta om alla är nöjda!

sen har jag målat i trapphuset, väggen inte klart men hinner kanske det imorn o så är det då bara trappan kvar... nyfiken på att se vad det blir för färg?? ja bara ha tålamod så ska ni få se......

är kommer några bilder o videos från dagens ridning....


sandra kratsar ena framhoven medans wille tar hand om manen...

här har sandra fullt shå me att få bort smutsen från bakhoven..

sandra på karras

william travar för fullt.....

                                 
                                                                                                   william

det tar lite tid att lada upp dom på youtube.... så jag sätter in sandras ridtur lite senare.... nu ska jag gå o vara lat med min man en stund innan sängen ropar, ha en fortsatt bra kväll.. o du imorn e det fredag! va ska ni göra då???

Kommentarer
Postat av: Lizaloop

Att du vågar sätta ungarna själva på en häst ;) duktig han var!

På söndag börjar allvaret för mig igen, själv då?

2008-10-16 @ 22:33:32
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Ida

Vad duktiga dom är! kram

2008-10-17 @ 13:57:27
URL: http://idahedman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0