En låååång dag.....

ja morgonen började med bull bak efter det vi skickat iväg wille till skolan....
70 kanel bullar o en längd blev det o det är ju sååå gott me nybakta bullar!


visst ser den god ut?


hela bänken blev full av dessa underverk.........


här är sandras hög som hon bakat alldelens själv, fina va?

sen medans bullarna gräddades så lagade jag lunch till mig o sandra som vi åt mellan gräddningarna..
sandra fick korv o mos o jag åt kyckling mos sallad.....
sen gick jag ut o skotta de hagarna , både me traktorn o för hands..... skottade ur 'lösdrifterna' oxå, jobbigt för ryggen o rumpan mm...  sen vid halv 2 kom wille hem så då blev det bull paus o saft, wille käkade 3 stora bullar..... mums!
sedan gick jag ut igen o snickrade o spikade en högrind som jag spikat upp på väggen i oksanas hage, så hon inte trampar runt allt hö, det blir så mke spill....

sen började klockan ticka mot middag så det var bara att gå in o laga köttbullar, potatis o brunsås... jag o barna käkade sen snabbstädade jag bort o fort ut i jobb igen....
började att skotta spån till killarnas lösdrift, blir en hel del må jag säga, när det precis var klart så kom tomas hem- han åt sen började han att köra bort bajset ur hagen, han hade tagit me sig lastbilen hem ...
mormor o morfar- dom bästa som finns kom o mamma hjälpte mig att köra spån till oksanas lösdrift medans jag halmade först till killarna sen till oksana, sen har jag små fixat me sånt som va kvar att göra innan dom kunde gå ut.....
en sementring hade tomas me sig hem så vi kunde ställa en höbal direkt i den så kanske det blir lite mindre spill hos killarna oxå...... 
morfar har varit me busfröna hela kvällen, vilket har underlättat så vi fått jobba på......
nu är hästarna ute men vi har en dörr/ vägg kvar att hänga upp på killarnas lösdrift bara tomas håller på att skruva fast nå hänganordning, så nu ska jag göra det sista för i dag .... hjälpa han att sätta upp den, så killarna slipper draget....


blev lite skum bild men här är oksana me halm upp till knäna.....

jag länktar till dushen om en stund sen blir det nog  zzzzzzzzzzzzz
kram kram    

Kommentarer
Postat av: Alexandra, öland

Vad du kämpar och står i....

2008-10-14 @ 10:13:33
Postat av: Lizaloop

Åh gör du såna där fina skruvade bullar!!

2008-10-14 @ 11:18:31
URL: http://lizaloop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0