bebis...

Är nu i mitten på vecka 21,
då är bebisen ca 18cm o väger ca 300g
livmoderns mått kan vara mellan 18-22 cm
mamman kan känna av bäckenuppluckring... vilket jag gör o i kväll är det en sämre dag, väldigt stel...
normalkurvan för viktuppgång ligger på 4.5 - 6.5 kg villket känns skönt att höra!
det ska synas att jag e gravid.... nähä!
man kan börja samla på sig vätska..... oja, benen är som fylda balonger på kvällen....

bebisen sparkar så mke att det syns på utsidan ...... som små fötter som kommer farande, tomas har sett ,det blir kul när barnen hinner se det ..... dom måste bara ha lite tålamod att sitta still o titta.......

nu ska jag gå o vila mitt bäcken o hoppas på en bättre dag imorn .....
ska åka me wille ti docktorn o hoppas att han får sig nå medicin som lindrar hostan.....
go natt!!!!!


Kommentarer
Postat av: Louise oppa mårtsbränna

va kul att det börjar synas när småfota sparkar, ja visst är det roligare när folk komenterar ens blogg. Men jag måste vara ärlig och säga att jag är själv dålig på det så jag ska ta mig i kragen. Hoppas det gå bra hos farbror doktorn.

Kramar Louise

2008-10-22 @ 09:36:55
Postat av: Linda

Oj redan vecka 21! Vad fort det går! (du kanske inte håller med direkt, hihi) Coolt att man ser sparkarna så tydligt, blir ju så mkt verkligare då att man verkligen har en bebis i magen!

Har du provat ett sånt där foglossningsbälte? Det tyckte jag hjälpte en hel del när man jobbade. Jag lånade mitt av sjukgymnast på vårdcentralen men finns att köpa oxå, tror det finns på Barnens Hus tex.



Ligger snön kvar fortfarande på lia? Här har vi inte haft nån snö än, bara frost o is på vattenpölarna, men det gör inte så mkt, går ju bättre att cykla till jobbet utan snö. Fast den får gärna komma i slutet av nov iaf.



Kramar

2008-10-22 @ 10:00:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0