bagar gummor....

ja jag o sandra har bakat en massa mjukkakor i bagarstugan idag, mums fillibabba va de e gott me mjukkakor....
speciellt nu när det börjar att bli lite kyligare ute så man kan ta sig en varm kopp oboj oxå.......

men imorse kom spånbilen me 30 kubikm. spån, som han blåste upp på lagårdsvinden o ja det blåste även ute, så om ni vill se konstgjord vinter kom hem till oss... alldelens spånit o ljust på gården... förhoppningsvis blåser det lite till så att allt blåser sin väg.....


varmt i hällen.....

         
mke deg blir det......
              
                    
                    sokertoppen redo att baka....


 sandras kaka som gräddas...........

                            
                              ett litet kaklass som e klart...............
                                       
                                          
sandra gick me en påse mjukkakor till tant karin o kom hem me ett paket glass.... vilket byte!

                           
wille har kommit hem o käkar mjukisar för fullt o gillar att vara fotograf...........

               
sokertoppen trivs me att hjälpa mamma me hennes syslor.............

när baket var klart var det bara att ställa sig vid nästa spis för då väntade middan... lasang blev det- mums!
sen kom mamma upp en sväng o hämtade lite mjukkakor så då passade jag på att mocka till hästarna o nu har jag nattat barna  , sitter här en stund sen ska jag gå o ta in hästarna innan det börjar bli dax för tv tittandet som börjar kl 21....

blir ni sugen på en mjukkaka.... kom o hälsa på vet ja'     ha'de kram kram...............

                               

Kommentarer
Postat av: Lizaloop

Se´duktig du är!

Jag har fullt upp med att roa kattungen som itne alls tycker om när jag sätter mig vid datorn!!

2008-10-08 @ 09:26:44
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Ida

Vad duktiga ni har varit! Söt hon är lilla Sandra!

2008-10-08 @ 09:40:12
URL: http://idahedman.blogg.se/
Postat av: Ida

Hej! Redigeringsprogrammet var på datorn när jag fick tillbaka den från Niklas som har hjälpt oss med den. Så jag gissar att det är nått som han lagt dit eller som följde med det nya Windowset så att säga.. Blev glatt överraskad! Kram

2008-10-08 @ 19:42:44
URL: http://idahedman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0