Nu har jag bestämt mig....

.... inge mer godis..... tror ni det går?
choklad i liten mängd är det som får trilla ner i strupen........

                                                popcorn på helgen.........

mja vi hoppas att det går vägen o så länge det går är dt ju posetivt eller hur.....

Igår var ju jag o ulrika till lycksele, trevligt att göra någe annat o trevligt me sällskap.....
                                                     dollarstore, frasses o några affärer på stan blev det......mest julklappar , o farsdagspresenter, o paket till kommande födelsedar......

                                                     
                                                                                                    titta så fina......

sen idag har jag o sandra varit hemma o tagit det lungt, hon e inne i en blödanäsblod period nu..... jobbigt o mke blod kan det komma ur den där lilla näsan.....

jag har städat en väsk garderob o fick en hel sopsäck me skrot.... konstigt att man kan va en sån samlare...
hästarna har fått sitt, jag hade mitt dräktiga lata sto ute på ridbanan en stund så hon fick röra på sig lite.... ihagen så ,ja knapt hon rör på sig nått.... konstigt det där när man har barn i magen, oftast blir man mke lugnare av sig......

sen när wille kom hem från skolan så bakade vi :
                                                                                                        
chokladbollar........har varit slut i frysen länge nu, o barnen älskar ju dom små bollarna......

nu ska jag kila in i duchen innan jag ska laga dagens middag vilket består av spagetti o köttfärssås o morötter ,mmmm

på återseende' kram

Kommentarer
Postat av: Linda

Klart det går att vara utan godis! Jag vet ;) Det gäller bara att bestämma sig o popcorn på helgen är ett bra alternativ tycker jag, blev en hel del popcorn för min del när jag gav upp godis. Tar ju inte så länge så är suget borta. Om inte annat får du lägga upp ett "straff" om du skulle äta godis, så kan du tänka på vad jobbigt det där straffet blir om du blir sugen :)



Vad duktig du är som redan börjat med julklappsinköpen! Så långt har jag inte hunnit tänka än men det närmar sig ju fort nu.



Ha det gott! Kram

2008-11-04 @ 19:20:08
Postat av: Anna

så sant Linda.... ja du e ju duktig o nu har du ju varit utan sååå länge att du har väl glömt den där härliga goa smaken i munnen....mmmm nej ivanliga fall vet jag ju att jag klarar det... var ju utan 1/2 år innan vi gifte oss alltså i våras o det gick ju hur bra som helst, men nu me en bebis i magen.. är det andra hormoner o starka viljor som styr.... konstigt va!!!! har O blivit frisk? kram anna

2008-11-04 @ 19:42:57
Postat av: sara

ser goda ut, chokladbollarna!

2008-11-04 @ 19:44:21
Postat av: Linda

Ja det är ju sant, graviditeten gör ju att man är sugen mer på allt möjligt. Jag var nog rätt svag för glass då :)



Helt frisk är han inte, han har jobbig hosta på nätterna men idag är han mkt piggare på dagen så nu hoppas jag vi slipper fler sjukdomar.



Och ja, håller med Sara, chokladbollarna såg verkligen mumsiga ut! :P

2008-11-05 @ 14:07:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0