mmm sovmorgon blev det i morse....

jätte skönt må jag säga, inga barn o ingen man hemma.... ja menar då måste man ju passa på att ta en ordentlig sovmorgon.... vaknade kl 9, o kunde som vanligt inte andas ( är ju jätte förkyld..)  så nässprej sen vände jag på mig o vaknade halv 11.... mm mke skönt!

Sen en lugn frukost o jag läste faktist lite tidning..... sen ut till hästarna, skönt att dom går på lösdrift o man behöver inte stressa ut yill dom på morgonen...   sen har jag målat i stallet lite innan det blev för kallt om fingrarna  så jag va tvungen att gå in o tina lite.....

men nu då i går kväll så bjöd vi ju våra nära o kära på midda o detta fick dom:

Förrätt-   toast me lax röra

man tar bara o svänger ihop lite creamfrech me rödlök, purjolök, kallrökt lax o aromat....
granera lite me en bit lax o en tomat....

Varmrätt- kycklingtortillas me sallad

grillad kyckling , stekt lök, creamfrech, sambaloelik, salt   värmes i hop på spisen sen lägger man det i tortillas bröd rullar ihop, lite ost på... sen några min i ugnen.   servera me en stor fräch sallad, zaziki.....jätte gott!

Efterrätt- choklad kaka me vaniljsås

200g 70%mörk choklad
90g smör
55g socker
2ägg
150g vetemjöl

blåbär, kakao o vaniljvisp/ grädde till servering

nån som vill veta exakt hur man gör.??  hör av er isf.....

Mat gästerna sa då att det va gott så jag får väl lita på deras ord... själv är jag ju förkyld så allt smakar tyvärr nästan lika dant......

barnen busade o det var fullt hus hos ma o pa... jätte trevligt hade vi!!!!
sen åkte vi ju ner på hotellet halv 10 o det var jätte mke folk redan när vi kom... så det va ju kul... mke surr o trevliga ansikten va där....  stod tillo me o studsade magen en stund på dansgolvet......
sen skjussa vi hem alla, o vi var hemma halv 2, då var det bara sängen som väntade....

nu ska jag ringa min man o se när han behagar att komma hem så vi kan åka till marina på 30 års kalas me smörgåstårta o andra go saker.....   tomas e i skogen, han klev upp redan kl.7 den morgonpigge killen....

oså måste jag nog dra damsugaren o fixa till morgon frissyren lite innan vi beger oss kanske.....

Lördag är det ju idag.... mmm lördas popcorn kanske det blir ikväll då!!!!

ha en bra lördag så hörs vi imorn.....  kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0