Första Advent...

bara 3 1/2 vecka kvar till julafton......  nu går det undan...

idag har jag städat lite o bakat knäck innan vi åkte ner på julskylltningen i vindeln.... tyvärr tycker jag det håller på att dö ut... inte alls så mke , inga stånd nästan o lite aktiviteter.....  inte heller så mke folk just när vi var där men men hoppas det tar sig o kommer tillbaka för jag kommer ihåg när man själv var mindra var det ju värsta grejen......

handla lite på ica o äta lite kina mat blev det innan vi styrde kosan hemmåt... nu har jag duschat barnen o dom ligger i sina sängar, jag hade hoppats på att dom ska somna för jag ska åka me wille till stan imorn, ska på ögon kontroll , sen måste jag hämta ut medecin åt han för han har kvar sin ögon o öron inflammation så tyvärr blir det antibiotika.....  har ju väntat uthärdligt i en vecka nu men men... inget annat att göra!

sandra ska få vara hos ida tills mormor slutar jobbet då hämtar hon henne.....
SKÖNT att inte behöva dra båda två faktist!!!!

några andra små ärenden skall oxå fixas i stan men alla julklappar e ju inhandlade  förutom en slips som killen önskade sig... klart tuffingen ska ha en sån!!!!

Igår hade vi väldigt trevligt hos marina, gott fika var det, o barnen var väldigt lugna o skötsamma, bråkade inte såå mke!
men när vi skulle åka där vid nio tiden blev sandra som förbytt, trötthets monstret hade hoppat på henne, hon hade bestämt sig för att sova över hos emme, vilket inte passade så bra just då.... väldigt tjurig' en jänta må jag säga....   gnälde hela vägen hem o ända tills johnblund hade fångat henne när hon landade på kudden..... men det är väl så, det är rart me barn.... eller?

nu ska jag surfa en liten stund , sen blir det lite tv innan kvällen är slut......  ursh, måste ju ställa väckaren imorn!!!

                                                         kram kram
                                  
tre sorter....  choklad/mandel ,  mandel o vanliga knäck..............

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0