Så här har min FREDAG sett ut:

har först o främst sovit dåligt inatt......sen när väckaren ringde kl 07.00 ja då är man ju lagomt pigg, men klev upp o väckte han som brås på mig- william alltså,vi är lika morgontrötta båda två.......
skickade han me bussen, hästarna mat... gick o la mig på soffan o sov tills sandra kom ner vid halv 9, lite morgon gos sen frukost!

dammsugade o torkade golven sen lunch.....  sen tog vi fram sparken o sparkade runningen me stina o ulrika.... hem o tog hand om hästarna, in o började göra mer jul godis.....

                                          
                                                                                    chokladfras....

                                        
                                                                           Och trilling nöt....   Mums blev det!
Sen kom william hem o NEJ, såg på en gång.... han hade Feber!    38.5.........
alvedon o lite em fika, sen satte vi i gång att baka pepparkakor o göra alla delar till pepparkakshuset.....

                                        
                                                                       Färdig gräddade peppar kakor....
Barnen älskade dom goda o ville ha många..... men gu va tid det tog o svårt va det att göra delarna till huset.... någe pepparkaks sm blir det då inte för oss.....

Sen blev det till att laga middag o då kom min man hem..... blev tacos idag o det va gott!
det ä så mysigt att barnen blivit äldre o det är sån matfrid hemma just nu inge stress o kladd utan dom klarar sig själv o man kann sitta o små prata o bara njuta av maten... annat var det förr....    o jag sa nu till tomas : ja ha då ska man börja om när det äntligen lagt sig allt ting.... va ha man ställt till me?    för det kommer väl att bli så att när man sätter sig ner för att äta ja just då ska den lilla ha mat oxå....  o senare vet vi ju hur kladdigt o stökigt det kan blivid mat bordet .... men men ,   vi länkter ju trots allt efter den lilla saken ........

sen när middan var bortstökad blev det till att fixa klart pepparkaks huset o så här blev resultatet:

                                          
                                                     volla'    kommer vi att vinna sm eller?   hur gör ni era hus?   

sen har vi haft mys me barnen, wille har fortfarande feber så han var ju inte så pigg o gick i säng vid 7 men sokertoppen va vaken till efter 9...
nu har totte oxå gått upp o det e bara jag kvar ska gå o se vem som åker i idol.....

vad har ni gjort idag?
                                        vad ska ni göra i helgen?
                                                                                    jag länktar till söndag........
                                                                                                                                hörs i morn.........
                                                                                                                                                            kram kram..........


                                         

Kommentarer
Postat av: Lizaloop

hur jag gör mitt hus..hehe har bara gjort en gång och då gjorde jag ett stall med 3 väggar och pulade in några hundar i den, sen gjorde jag en gran av stjärnpepparkakor i olika storlekar...enkelt ska det vara..!

2008-12-06 @ 00:35:39
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Ida

Vad duktig du är som gör pepparkakshus! Jättefint blev det tycker jag! Gör du inget annat än bakar hela dagarna? Tycker jämt du bakar o står i! :) Vi har vart en sväng på julmarknaden idag, ganska mycket folk... Kramar

2008-12-06 @ 15:13:11
URL: http://idahedman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0