Jag vill flytta hemmifrån!

Är det någon som hört det från sina barn nångång?
vet inte vart jag riktigt ska börja att skriva men vi tar det väl från början......

i Tisdags när jag kännde mig så nere tog jag tag i kragen o gjorde några knop, damsög o städade undan, gick i genom barnens garderober me kläder, dom provade allt o ja kan säga tt det va en hel del som va för smått.... har beställt lite nya kläder o hoppas på lite i julklapp oxå.....  sandra växer ju så det knakar.....

sen i går så åkte jag o lämnade sandra på dagis sen till umeå o besiktade passaten, den gick som vanligt inte igenom, en liten blinkers o sen en glapp led i framvagnen- typiskt!

gjorde några snabba ärenden på stan, typ köpte tomas julklappar .....   
senn till vindeln, la mig på soffan en stund hos ma för att orka me kvällens jobb på ridskolan,  det gick bra o var hemma strax efter 21, då såg vi persbrant o åt en lusse bulle- mm smaskens!

Dagen idag började me sovmorgon ,JAG vaknade halv 9 o båda barnen sov fortfarande... vart ska detta sluta?
låg o drog mig lite i sängen o pillade på sandra som komm till våran säng tidigare på morgonen....  sen väckte vi wille o åt frukost, sen såg dom tv o jag gick till stallet o mockade bort o så...

sen putsade jag sista spacklet, o fy va det dammade.....
Lunch- blev bara rester!

sen började jag att väva där nere i lekrummet, o barnen lekte så fint o snällt på willes rum, ovanligt snällt kanske!
sen när jag gav upp för dagen ca 11/2 senare kommer jag upp o då kommer precis barnen ner......

Gissa vad dom gjort.......

jo dom snälla hedliga barnen som alldrig brukar göra några hyss, hade använt en sax( brukar ha sax på sitt rum utan att dom använder den till nått annat..)  o på toan uppe , hade dom klippt miljontals me små bitar av gamla toarullar som låg i sopan......   sen värst av allt så hade dom hämtat våran katt aslan o friserat honom,  kattmat hade dom hämtat upp för dom lekte ju katt o behövde maten till katterna....   det såg ut där uppe kan jag säga.....

efter den snälla mamman skällt på dom fick dom allt städa där uppe själv, william som dock är större vet ju att det är fel o att jag sagt 1000 tals gånger att dom ska va snäll me katterna o att dom inte är några leksaker......

Det va då som det där kom ur gummans mun när allt va bortstädat o det mästa hade lags sig:   
                       
                                                           
Mamma nu flyttar jag hemmifrån.

'Men lilla gumman vart ska du flytta då? '

                                                          Mamma , jag flyttar till farmor....

'Okej, '

                                                        Nu har jag packat....  (liten väska me gosse djur o sina nya sockar..)

Men lilla vän kommer du inte att sakna mamma, du som e så mammig....  sova mammas säng osv....?

                                                      Men MAMMA , du kaan va farmor  så kan farmor va mamma istellet....
 
Kram kram.....    det blir nog bra........

börjar inse att det kanske det är redan nu det börjas detta me  att bli älskad o hatad......


Till middag gjorde jag potatisplättar vilket uppskattades av kidsen.....
                    nu efter middan har vi varit ute o laggt in hö balar till hästarna o det va första gången wille va ute o host host..
märks att det e jobbigt så fort han anstränger sig.....

Imorgon ska jag göra bort allt på fm, innan lunch för sen ska vi på dagis, ska ha föräldra samtal me sandras fröken sen lämna wille en stund på dagis o sjusa sandra till mormor för hon ska 'bo' där i helgen,  sen åker jag å jobbar, börjar halv 2, o jobbar till halv4 på lördag då blir det gärnet hem o byta om o fixa till sig för att sedan åka till granö på 30 års fest!

så som ni läser kommer jag inte hinna blogga förrän på söndag..........

vad ska ni hitta på för nå trevligt i helgen då?

ni får iaf ha en skön helg o ta vara på era nära för tiden o livet är för kort för att slarvas bort till ingen nytta....

KRAM......KRAM......KRAM.......KRAM.......KRAM.......KRAM.........KRAM.......KRAM........KRAM......

                                            vinterskog.jpg


Kommentarer
Postat av: Ida

Hm vilka odågor! kramar

2008-12-12 @ 10:16:18
URL: http://idahedman.blogg.se/
Postat av: Lisse

oj då, du får väl lägga ut en bild på kattstackarn...

Julia planerar sin flytt för fullt, men hon är ju 11 år så det är ju snart dags, hon skulle spara jultidningspengarna till att köpa en lägenhet...!

Och Hanna vet jag sagt flera gånger att hon ska flytta hemifrån!

2008-12-12 @ 13:39:37
URL: http://lisses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0