2:a advent....

morgonen började trött o jag ville inte kliva upp ur min varma sköna säng men var tillslut tvungen.....
gav kidsen frukost o gick till stallet gav dom där ute frukost o mockade bort ..... sen in o gav mig själv en större frukost me varmchoklad o hårdmackor o ägg...  mums!

sen dushade vi alla ( alla , ja tomas räknas ju inte in i våra alla, han är ju nästan aldrig hemma nuförtiden...) tog på oss lite finare 'söndas' kläder o fixade oss fina, jag lagade lunch åt barnen o tomas som alltid behagas komma när det luktar i köket!!   sen åkte vi till vindeln för att fika '30års' fika hos Linn , smörgåstårta o tårta o kakor bjöds det på där, själv efter min stora frukost var jag inte så hungrig men smakade iaf o det var riktigt gott!!   surrade o när kl. började lida mot 15 så åkte vi till robertfors där julbord me barncancerföreningen väntade......

mmmm jätte gott o riktigt bra lax fanns där.... typ det jag äter på julbordet.... men en jätte god kall fisk sås fanns.... mmmm,,,, va gott , o då äter man ju över sin förmåga.... varför?   sen blir det inte bättre av att det inte riktigt ryms fullt så mke i magen när det är någon där inne som tar stooor plats....

barnen lekte o skojade, tomten kom o delade ut lite godis......  

körde över burträsk hem, dock en senväg men hämtsde halmbalar till hästarna så dom ska ha det fortsatt varmt o skönt i sina bås....... 

nu sover barnen , halmbalarna är avlastede o hästarna nöjda, o jag väntar på att min man ska komma inså jag hinner se honom nån timme innan sängen väntar....

william kommer att få vara hemma från förskolan imorn , vart feberfri idag men behöver nog vila lite till....
sandra det lilla hemma monstret ska på 4års.... hon e ju så lite där den bortskämda lilla mamma ungen.....

                                                    Vad vore värden utan våra små mirakel?

Kommentarer
Postat av: Lizaloop

Julbord... he bli nog inget sånt för mig!

Jag äter ju ändå bara prinskorven och köttbullarna så det känns inte så speciellt det där med julbord för min del :)

2008-12-08 @ 10:15:28
URL: http://lizaloop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0