2 dygn kvar sen är julafton nästan över.....

jag han inte blogga igår....   sovmorgon resulterar nästan alltid i stress på nått konstigt vis.....   varför blir det så?

ja ja, vi gjorde klart i lekrummet o började bära ner nå grejor... jag var me hästarna sen väntade jobbet- mitt sista pass.....
nu väntar en lång ledighet( från jobbet)  dock inte från vardan o det nya 3barns livet som ska börja, ibland undrar jag hur jag ska orka? men sen tänker jag att om jag nu vill ha 3 barn är det ju lika bra att göra det nu när jag är ung för det är väl nu av nån gång jag ska orka....... sen kan det va skönt att alla barnen är stora när man blir äldre.... ja det finns många fördelar.......

idag efter jobbet så var jag hos barnmorskan o allt var okej......
hämtade barnen som sovit över hos mormor o sen på ica o handlade......
hemtade älgkött o hemmåt, körde en extra sväng ut i skogen o skjussade om tomas till bilen från skördan o sen hem, skynda göra wåfflor till barnen,  packa upp varor o ta hand om köttet...... phu!   andas.......

åt en baugette smörgås o ut till hästarna, den yngsta hade klätt av sig på något vis så jag var tvungen att klä på honom igen....   hö balen är slut så jag körde oxå ut lite hö.....

in men då kände jag mig trött...... konstigt?  nä, jag tycker inte det så jag la mig på soffan en stund o hur jag lyckades somna är ju ett under för sandra hade ner 'el pianot'' o spelade o sjöng för högan skyn o wille hörde inte på tv'n så han hade på väldigt HÖG volym..... o mamma somnar på soffan..... ja trött kallas det!

sov säkert 20-30 minuter o sen ringde telefonen så då var jag ju tvungen att styra upp det hela.....  

sen började vi städa på williams rum o bära ner hanns leksaker som skulle 2 våningar ner...... nu har han väldigt snyggt o bortplockat på sitt rumm iaf....

sandras rum började jag me men en fortsättning kommer imorn, nu har barnen en kompis hos sig- robin o dom sitter snällt o ser på pokemon i rummet efter att ha invigt lekrummet......

känner mig less lat o trött nu.... får man vara det?

vad ska ni hitta på imorgon?                                     vi ska ha vår årliga ute lek kväll imorgon mer om det imorn....

måste ladda kameran , har varit slut batteri länge nu , ni tycker det blir så tråkigt utan bilder eller hur......

hörs imorn, kram kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0